Thursday, January 27, 2011

جایزه جهانی حمل ونقل؛ تهران سوم شد

جایزه جهانی حمل و نقل ارزانترین تور یونان  دوشنبه شب در مراسمی در واشنگتن به پنج شهر دنیا رسید که تهران در این رتبه بندی سوم شد.
شهردار تهران به مناسبت کسب این جایزه با اشاره به معضل آلودگی هوا، بر راهبردهای انسان محور به جای رویکردهای خودرومحور به عنوان یکی از راه های کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از سایت اطلاع رسانی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف در مراسم اهدای جایزه جهانی حمل ونقل پایدار 2011 در واشنگتن از طریق ویدئو کنفرانس ارزانترین تور مالزی  در سخنانی، به آلودگی هوا به عنوان یکی از مشکلات پیش روی تمام کلانشهرهای دنیا اشاره کرد و گفت: امروز در کلانشهر تهران با وجود تمام موانع و محدودیت ها، توسعه شبکه مترو، خطوط BRT و خطوط ویژه اتوبوس تحقق پذیرفته است. از سوی دیگر ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و توسعه پیاده راه های امن و آرام به سرعت در حال انجام است.
وی افزود: همزمان با این اقدامات، اعمال تدابی ارزانترین تور استانبول ر محدودکننده برای تردد وسایل نقلیه در مناطق مرکزی شهر از جمله استقرار سیستم کنترل هوشمند محدوده طرح ترافیک، گام های اولیه و بستر مهمی برای توسعه حمل ونقل پایدار در این کلانشهر بوده است.
به گزارش دنیای اقتصاد، در مراسم جایزه جهانی حمل و نقل پایدار امسال به ترتیب شهرهای گوانگجو چین، لئون مکزیک، تهران، نانت فرانسه و لیما پرو مورد تقدیر قرار گرفتند.
مراسم اهدای این جایزه از سوی هیاتی متشکل از ارزانترین تور برزیل  چهار موسسه جهانی شامل انجمن بین المللی حمل ونقل عمومی (UITP)، سازمان برنامه محیط زیست سازمان ملل UNEP (یونپ)، موسسه GTZ و دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان مللUNDESA هر سال در واشنگتن برگزار می شود. سال گذشته جایزه بین المللی حمل ونقل پایدار به خاطر راه اندازی اتوبوس های تندرو
مسکن همواره مقوله ای است که ذهن مردم و مسوولان را به خود معطوف می کند. مساله ای که هر خانواده از ابتدای تشکیل، به فکر تامین آن است که البته در سال های اخیر به کالایی سرمایه ای نیز تبدیل شده است. همواره این سوال که یک خانواده باید چه میزان از درآمدش را طی چند سال پس انداز کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند صاحب خانه شود دغدغه فکر بسیاری از مردم بوده است. البته برخی از ارزانترین تور ارمنستان  دست اندرکاران حوزه مسکن شعار « اجاره نشینی و خوش نشینی » را احیا کرده و نگاه مالکی به مسکن را چندان صحیح نمی دانند.

چندی پیش ابوالفضل صومعلو ـ معاون وزیر مسکن و شهرسازی شاخص نسبت بهای مسکن به درآمد خانوار را هفت ذکر کرد و گفت که این شاخص به گونه ای است اگر افراد هفت برابر درآمد ارزانترین تور اندونزی سالیانه خود را جمع آوری کنند می توانند یک واحد مسکونی معمولی بخرند اما قصد داریم این عدد را تا افق چشم انداز به پنج برسانیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه نسبت درآمد به اجاره بها نیز 35 است از قصد وزارت مسکن برای رساندن این رقم به 25 خبر داده بود.

این در حالی است که گفته می شود در ارزانترین تور تایلند  کشورهای آمریکایی و اروپایی افراد با پس انداز حقوق10ماه خود می توانند صاحب آپارتمان و خانه بشوند.

به گزارش ایسنا، با وجود وعده های متولیان، آنچه مسلم است درحال حاضر حتی با هفت برابر شدن حقوق سالیانه اکثر متقاضیان مسکن در کشور هم به سختی می توان همان مسکن معمولی ارزانترین تور قبرس  را تهیه کرد چراکه اگر متوسط درآمد ماهانه فعلی افراد را500 هزا تومان در نظر بگیریم که البته در بسیاری موارد متقاضیان مسکن در کشورمان حتی از این حقوق نیز برخوردار نیستند، درآمد سالانه آنها شش میلیون تومان می شود که اگر بتوانند تمام این مبلغ را کنار گذاشته و هزینه دیگری نداشته باشند و البته هفت سال هم برای هفت برابر شدن آن صبر کنند 42 میلیون تومان پس انداز خواهند داشت که با درنظر گرفتن تورم سالانه و رشد قیمت مسکن به نظر نمی رسد بتوان حتی یک تور ارزان آذربایجان  خانه معمولی هم تهیه کرد بنابراین کاملا روشن است که بین درآمد افراد و قیمت مسکن در کشورمان رابطه معقول و منطقی برقرار ارزانترین تور دبی   نیست و باید در جهت تعادل بین این روابط تلاش کرد.

هر چند اجرای طرح مسکن مهر توانسته تا حدودی مشکل مسکن را در بین برخی خانوارهای ایرانی حل کند اما هنوز هم کارشناسانی هستند که نسبت به وضعیت مسکن در کشورمان منتقد باشند. بیت الله ارزانترین تور ایتالیا  ستاریان - عضو هیات علمی دانشگاه تهران - یکی از این کارشناسان است که با اشاره به اینکه در دنیا درآمد خانوارها نسبت به قیمت مسکن در حال رشد است، خاطرنشان می کند: در کشورما رشد قیمت مسکن در مقایسه با رشد درآمد خانوارها بیشتر است.

این کارشناس مسکن اضافه کرد: کاهش ارزانترین تور فرانسه  زمان خانه دار شدن مردم نیازمند افزایش برنامه های تولید مسکن، تخصیص منابع مالی بیشتر به این بخش و همچنین فراهم کردن زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی به بخش مسکن کشور است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات سخت افزاری و نرم افزاری نیز می تواند در بهبود این وضعیت موثر باشد، اظهار کرد: در شرایط فعلی به دلیل سیاستهای انقباضی و همچنین وحشت از افزایش قیمت ارزانترین تور پاریس  مسکن، تسهیلات پرداخت نمی شود اما باید پذیرفت که افزایش قیمت مسکن باید به منظور افزایش تولید و رونق صورت گیرد و اگر بازار مسکن راکد باشد تولید هم متوقف می شود.

احمدرضا سرحدی ـ کارشناس مسکن ارزانترین تور لندن  هم معتقد است که قیمت مسکن باید متناسب با درآمد افراد باشد و به طور معمول خانوارها باید بتوانند با پنج سال پس انداز برای خود مسکن تهیه کنند.

به گفته سرحدی در کشور ما با سال های طولانی پس انداز امکان خانه دار شدن فراهم است چراکه قیمت مسکن بسیار بالا است و تسهیلاتی هم که پرداخت می شود سهم چندانی از بهای مسکن را ارزانترین تور استرالیا  پوشش نمی دهد و این امر باعث شده افراد به اجاره نشینی روی بیاورند.

دکتر محمد عدالتخواه ـ کارشناس مسکن نیز می گوید اگر افراد 30 درصد درآمد خود را طی 30 سال پس انداز کنند می توانند صاحب خانه شوند اما در کشورهای پیشرفته به نفع افراد ارزانترین تور کوش آداسی  است که خوش نشین باشند و این مسائل به صورت بنیادی حل شده است .

وی با اشاره به اینکه راه حل تامین سرپناه این نیست ارزانترین تور اسپانیا  که خانوارها اقدام به خرید کرده و مالک خانه شوند، اضافه کرد: به دلیل وجود مشکلات اجاره نشینی در کشور خانوارها تلاش می کنند که این مشکل را یک بار برای همیشه حل کنند.

عدالتخواه می افزاید: در سایر کشورها به دلیل تسهیلاتی که برای مسکن در نظر گرفته می شود، اگر درآمد خانوار کم و اجاره مسکن متناسب با نیاز خانوار بالا باشد، دولت بخشی ارزانترین تور مارماریس  از هزینه اجاره را پرداخت می کند.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر افراد الزامی ندارند که صاحب خانه شوند، می گوید: در کشورهای پیشرفته به نفع افراد است که خوش نشین باشند و این مسائل به صورت بنیادی حل شده است.

شهریار شقاقی کارشناس دیگر مسکن است که معتقد است رابطه درستی بین درآمد خانوار و قیمت مسکن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شاخص نسبت بهای مسکن ارزانترین تور لبنان  درآمد خانوار در کشور ما بسیار بی منطق است، تصریح می کند: متاسفانه افراد غیر متخصص برای کسب سود و صرفه اقتصادی وارد بازار مسکن شده و به همراه عوامل واسطه باعث گران شدن مسکن می شوند به طوری که به سودهای 30 درصدی قانع نبوده و خواهان سودهای 300 درصدی هستند.

شقاقی با اشاره به اینکه در کشور ما زمین به کالا تبدیل شده است و هیچ کنترلی بر قیمت آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دولت ارزانترین تور کوالالامپور  باید بر این روند نظارت کند.

با توجه به اینکه مسکن از مهمترین کالاهایی است که در کشور ما تمام خانوارها به خرید آن اصراردارند و البته جایگاه ویژه ای در زندگی و تشکیل خانواده دارد و خانوارها خرید مسکن را ارزانترین تور کیش  دراولویت زندگی خود قرار می دهند، بنابراین باید با فراهم کردن بسترهای لازم که تعادل کردن رابطه بین درآمد خانوار و قیمت مسکن نیزاز مهمترین این بسترها محسوب می شود، تهیه این کالا را برای خانوارها ممکن تر ساخت.

(BRT) به حیدرآباد هند رسید.

No comments:

Post a Comment