Monday, January 24, 2011

بی تفاوتی مسکن به هدفمندی

نتایج رصد آپارتمان اجاره ای تبریز    لحظه ای معاملات در بازار مسکن طی 30 روز اول اجرای قانون یارانه ها نشان می دهد منحنی قیمت مسکن بدون آنکه تحت تاثیر هدفمندی قرار گرفته باشد، در مسیر «مستقیم» در حرکت است.براساس گزارش مقدماتی سامانه رهگیری معاملات مسکن، ارزش ریالی املاکی که در شهر تهران طی یک ماه اول فصل زمستان خرید و فروش شده، تقریبا با ارزش قراردادهای پاییزی برابر بوده است؛ به طوری که ارزانترین تور دبی   هر مترمربع آپارتمان به طور متوسط بین یک میلیون و 650 هزار تا یک میلیون و 700 هزار تومان معامله شده است. این گزارش همچنین تاکید می کند که در دی ماه -یک ماه اول اجرای قانون یارانه ها- حجم معاملات ملک اندکی کاهش یافته است. رییس اتحادیه مشاوران املاک افت نامحسوس خرید مسکن در یک ماه اخیر را نوعی «رکود موقت» توصیف می کند و می گوید: بنگاه های مسکن با اجرای قانون یارانه ها انتظار کاهش معاملات در کوتاه مدت را داشتند؛ اما در روزهای آینده طرف تقاضا و همین طور مالکان به این جمع بندی می رسند که قیمت ها تغییر نمی کند و مجددا رونق به بازار مسکن برمی گردد.

رهگیری رسمی بازار مسکن در 30 روز اول اجرای قانون تور ارزان وآسان پاتایا  یارانه ها، از «کم محلی» قیمت آپارتمان در تهران به این قانون حکایت می کند.
بررسی های مقدماتی سامانه رهگیری معاملات مسکن نشان می دهد متوسط قیمت خرید و فروش املاک در تهران طی دی ماه امسال نسبت به تابستان تغییری نکرده و در عین حال در مقایسه با پاییز اندکی کاهش نیز داشته است.

گروهی از فعالان بازار مسکن با شروع هدفمندی، انتظار داشتند قیمت ملک آماده جهش شود و حتی برخی فروشنده ها که از چند هفته قبل از اجرای قانون یارانه ها، ملک شان را در نوبت فروش بنگاه های مسکن قرار داده بودند، اعلام انصراف کردند به این امید که این روزها بتوانند آن را با قیمت بیشتر به بازار عرضه کنند. اما نتایج ردگیری قیمت مسکن در «یک ماه» اول اجرای قانون یارانه ها نشان می دهد بازار ملک تور ارزان استانبول   هیچ واکنش مثبت یا منفی به این قانون نداشته و سطح میانگین قیمت مسکن همچنان در تعادل قرار دارد.
به گزارش دنیای اقتصاد، طبق نمودارهای جدید حاصل از ثبت ارزش ارزانترین تور دوبی   معاملات ملک در سامانه رهگیری، در 30 روز اول دی ماه هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران به طور متوسط حدود یک میلیون و 650 هزار تا یک میلیون و 680 هزار تومان خرید و فروش شده است. این در حالی است که میانگین قیمت آپارتمان در پاییز در این شهر حدود یک میلیون و 700 هزار تومان بوده و در اغلب مبایعه نامه ها این رقم به ثبت رسیده است.
سامانه رهگیری که نمودارهای قیمتی را از روی ارزش قراردادهای نهایی (مبایعه نامه) تنظیم شده در بنگاه های مسکن تهیه می کند، در نمودار مربوط به قیمت های دوره «تابستان و پاییز و دی ماه سال جاری» منحنی صاف و ملایمی را ترسیم کرده است.
در این سامانه، متوسط قیمت آپارتمان در تهران طی دوره مشابه سال قبل، در حد یک میلیون و 500 هزار تا یک میلیون و 680 هزار تومان در نوسان بوده است.
حجم معاملات رو به کاهش؟
به گزارش دنیای اقتصاد، نتایج ثبت قراردادهای خرید و فروش آپارتمان در تهران در سامانه رهگیری (وابسته به وزارت بازرگانی) نشان می دهد در نیم ماه اول اجرای قانون یارانه ها؛ یعنی 15روز ارزانترین تور ایتالیا   اول دی ماه حدود 5 هزار و 500 فقره معامله ملکی در تهران انجام و در بنگاه های مسکن به ثبت رسیده است؛ به طوری که حدود 10 درصد این معاملات به قراردادهای اجاره ملک اختصاص داشته است.
این در حالی است که در ماه آذر، یک ماه قبل از اجرای قانون یارانه ها، حدود 11 هزار معامله ملکی در تهران انجام شده است.ارزانترین تور تایلند
همچنین در 15 روز اول دی ماه پارسال حدود 6500 فقره انواع معامله ملکی در تهران انجام و به ثبت رسیده که سهم مبایعه نامه (خرید ملک) از آن حدود 5 هزار فقره بوده است.
به این ترتیب مقایسه آمار مربوط به ارزانترین تور لبنان   معاملات ملک در حال حاضر و مدت مشابه سال قبل نشان می دهد هم اکنون حجم معاملات روند کاهشی را طی می کند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره اوضاع معاملات در دو هفته اول هدفمندی به دنیای اقتصاد گفت: در این مدت قیمت مسکن نه کاهشی بوده نه افزایشی، اما میزان معاملات در بنگاه ها کاهش پیدا کرده است.
مصطفی قلی خسروی با به کار بردن واژه «رکود» برای اوضاع کنونی بازار مسکن گفت: رکود کنونی به معنی رکود همیشگی نیست، بلکه بیشتر تور ارزان وآسان ونیز   ناشی از اتفاق جدید در اقتصاد کشور است.
وی با بیان اینکه انتظار کاهش معاملات مسکن در کوتاه مدت را داشتیم، گفت: زمانی که تقاضای مسکن و همین طور مالکان به این جمع بندی برسند که قیمت ها تغییر نمی کند، مجددا معاملات رونق می گیرد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک همچنین تصریح کرد: با نزدیک شدن به پایان سال همچون همیشه، خریدهای شب عید در بازار مسکن شروع می شود که این رویداد رکود یارانه ای در بازار ملک را خنثی می کند.
هشدار به آژانس های املاک
خسروی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر ارزانترین تور مارماریس   برخی بنگاه های املاک گزارش هایی درباره افزایش قیمت های پیشنهادی فروش آپارتمان توسط مالکان را ارائه کرده اند، گفت: در حال تور ارزان قبرس   حاضر بازار به گونه ای شده که مردم در مواجهه با قیمت های بالا، رغبت به خرید از خود نشان نمی دهند.
رییس اتحادیه املاک خطاب به مدیران آژانس های مسکن تاکید کرد: هر نوع همراهی مشاوران املاک با پیشنهاد دهندگان قیمت های کاذب و حبابی نوعی تخلف محسوب می شود.
به گزارش دنیای اقتصاد، در 18 روز اول دی ماه امسال حدود 61 هزار فقره معامله ارزانترین بلیط ارمنستان   ملکی در کشور انجام و به ثبت رسیده که میانگین روزانه معاملات در سطح 4 هزار فقره گزارش شده است.
همچنین در آذرماه امسال نیز حجم انواع معامله ملکی در کل کشور حدود 87 هزار فقره بوده است. به گزارش دنیای اقتصاد، در آذرماه پارسال معادل 13 هزار فقره انواع معامله در بازار ارزانترین بلیط مالزی   مسکن شهر تهران انجام و به ثبت رسیده که حدود 11 هزار فقره آن به خرید و فروش ملک اختصاص داشته است
در حالی که اجرای طرح مسکن مهر در داخل کلانشهرها طبق مصوبه سال 86 دولت، ممنوع اعلام شده و این واحدها برای متقاضیان کلانشهرها، در شهرهای اطراف ساخته می شود، اما در مجاورت کلانشهر کرج حدود 30 هزار واحد مسکونی مهر در حال ساخت است؛ به طوری که فاصله محل احداث آنها تا کرج به قدری نزدیک است که به نظر می رسد ساخت مسکن مهر در داخل کلانشهرها آزاد شده است.

تاکنون در کلانشهر تهران همچون سایر کلانشهرها، هیچ زمین 99ساله ای واگذار ارزانترین تور اروپا  نشده است، به طوری که برای متقاضیان تهرانی مسکن مهر، واحدها در پرند، هشتگرد و پردیس در حال ساخت است، اما نزدیک کرج هم اکنون 20 هزار واحد مسکونی مهر در شهرک سلطان آباد و 12 هزار واحد نیز در شهرک مهر البرز ماهدشت در حال ساخت است که این دو منطقه به فاصله چند کیلومتری شهر کرج و منطقه مهرشهر قرار دارند.
ساخت وسازهای مسکن مهر نزدیک کرج در حالی ادامه دارد که استاندار تهران زمانی که کرج در قالب استان البرز شکل نگرفته بود، در نشست برنامه ریزی توسعه شهری از محدودیت ساخت و ساز در محدوده شهر های استان تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: با هدف کاهش جمعیت از ساخت مسکن مهر در شهرهای تهران و کرج جلوگیری خواهد شد و بر اساس سیاست های دولت مبنی بر کاهش جمعیت پایتخت، استانداری به هیچ وجه تصمیم ندارد از طریق ارزانترین تور لهستان   هیچ پروژه ای ازدحام و تراکم در این شهرها را افزایش دهد.
در آن زمان حتی اعلام شد زمین های اطراف وردآورد از تعاونی های مسکن برای ایجاد مکان های تفریحی گرفته می شود و زمین معوض در منطقه ای دورتر از بافت شهری واگذار می شود.
گسترش ساخت وساز در سال های ارزانترین تور چین   اخیر پیرامون مهرشهر به ویژه در منطقه کیانمهر، بافت منطقه ای مهرشهر را که از دیرباز محله ای ویلایی با فضاهای سبز فراوان و خیابان های عریض بود دچار دگرگونی کرده و افزایش ترافیک در ورودی مهرشهر یکی از پیامد های افزایش جمعیت در این منطقه است که حتی با ساخت پل روگذر هم از بار ترافیکی آن کاسته نشد. هم اکنون ساخت نزدیک به 30 هزار واحد مسکن مهر در اطراف مهرشهر می تواند مشکلات منطقه را افزایش دهد.
در همین ارتباط فاطمه آجرلو نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در ابتدای اجرای طرح، خواستار توقف واگذاری زمین های مسکن مهر به شرکت تعاونی های تهران شده بود، اما به تور ارزان لندن   رغم این مخالفت ها واحدهای در حال ساخت پیش از بهره برداری بین متقاضیان تهرانی تقسیم شد.
آجرلو دلیل توقف مسکن مهر در منطقه ارزانترین تور ترکیه   اشتهارد را مخالفت نمایندگان کرج عنوان کرد و مدعی شد مسوولان پس از مخالفت نمایندگان و مسوولان شهر، اجرای طرح را متوقف کردند.
او نبود امکانات و زیر ساخت های کافی، از جمله کمبود آب را دلیل اصلی برای توقف طرح 100 هزار واحدی مسکن مهر در منطقه اشتهارد عنوان کرد و یادآور شد: هرچند طرح ساخت مسکن مهر یکی از اهداف عالیه دولت به منظور تامین سکونت گاه مناسب برای مردم است، اما تامین زیرساخت ها و فضاهای شهری و همچنین جانمایی هدفمند برای این طرح ضروری است. آجرلو ساخت مسکن مهر در مناطق متصل به شهر کرج را مربوط به مصوبات ارزانترین تور دبی   پیشین وزارت مسکن دانست و خاطر نشان کرد: با پروژه های جدید که منجر به افزایش جمعیت در کرج شود مخالفت می کنیم.
عزیز اکبریان دیگر نماینده کرج در مجلس نیز با بیان اینکه جلوی انتقال جمعیت از سایر شهرها به کرج باید گرفته شود، گفت: دولت با جدیت به دنبال کاهش نرخ رشد جمعیت در تهران و کلانشهر کرج است.
وی در عین حال ساخت پروژه های مسکن مهر را ارزانترین بلیط دبی   طرحی ملی عنوان کرد و خواستار تامین امکانات لازم برای جلوگیری از مشکلات انباشت جمعیت در کرج شد.
براساس این گزارش، کارشناسان شهری کرج معتقدند با توجه به ساخت 50 هزار واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد و حدود
30 هزار واحد در شهرک سلطان آباد و شهرک مهر البرز ماهدشت، لازم است امکانات شهری کرج افزایش پیدا کند و از همه مهم تر ارزانترین تور امارات   راه های مواصلاتی برای عبور و مرور ساکنان نیز باید تامین و احداث شود.


تعداد هفته های پایانی سال جاری دیگر انگشت شمار شده و معمولا معاملات خرید و فروش در بازار مسکن در این لحظات با رونق بهتری نسبت به دیگر مواقع از سال مواجه می شود.

اما امسال قبل از اینکه تعداد هفته های آخر ارزانترین بلیط کیش   سال به شمارش بیفتد و بازار مسکن با یک رونق عادی همراه شود بسیاری از مشاوران املاک بر این باورند که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در اواخر آذر ماه به عنوان یک «محرک» برای انجام معاملات در بازار مسکن شناخته شد؛ چرا که این رویداد باعث شد تا آن دسته از افرادی که قصد جابه جایی طی یک یا دو ماه پایانی سال را داشتند ، زودتر تصمیم خود را عملی کنند.
اما طبق گفته اکثر بنگاهداران املاک در مناطق مختلف تهران ، اینکه چه مساله ای باعث شد تا اجرای طرح تحول اقتصادی ، متقاضیان مسکن را سریع تر به فکر جابه جایی بیندازد ، ایجاد نوسانات ارزانترین بلیط مالزی   قیمت پیشنهادی فروش از سوی فروشنده ها بود؛ به طوری که این موضوع از نظر خریداران دلیلی برای کم توقع شدن آنها نسبت به واحد مورد نظرشان عنوان شده است.
در حال حاضر یکی از فعالان بازار مسکن در ارزانترین تور رم   حوالی بلوار فردوس غرب درباره وضعیت فعلی میزان معاملات خرید و فروش «دنیای اقتصاد» گفت : هم اکنون بازار معاملات ملکی با رونق ضعیفی همراه است؛ چرا که خریدار در بازار حضور دارد اما بیشتر متقاضیان با بودجه ای بین 60 تا 70 میلیون تومان تصمیم به خرید دارند که با شرایط کنونی در بازار مسکن این منطقه ، مراجعه کنندگان با این بودجه می توانند ارزانترین تور بلغارستان   واحدهایی با سن 10 سال ساخت را خریداری کنند، زیرا در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد مسکونی نوساز در بلوار فردوس غرب بین یک میلیون و 900 هزار تا 2 میلیون و 300 هزار تومان از سوی سازنده ها اعلام می شود.
علاوه بر این در منطقه تهرانپارس (شرق تهران) هم اغلب ارزانترین تور سنگاپور   مالکان نرخ های پیشنهادی واحدهای فروشی خود را با افت و خیز رو به رو کرده اند؛ به طوری که اگر پیش از این خریداران با 80 میلیون تومان توانایی خرید واحدی بین 55 تا 60 متر مربع را داشتند، اما در حال حاضر با این بودجه آنها می توانند واحدی با متراژهایی از 45 تا 55 متر مربع را خریداری کنند.
رضایی یکی از بنگاهداران این منطقه در این باره گفت : نوسانات قیمتی که برخی از مالکان در بازار ایجاد کرده اند بعید به نظر می رسد که تا پایان سال دوباره به حالت اول برگردد و یکی از دلایل این مساله ، نزدیکی ارزانترین تور مالدیو   به شب عید است که معمولا بازار مسکن در این مواقع با کمی التهاب روبه رو می شود و حال که ارزانترین تور کوش آداسی   این شرایط از یک ماه پیش مهیا شده است، پیش بینی می شود که قیمت ها به همین روال باقی بماند و تغییری نکند.
همچنین مشاور املاکی در محدوده میدان فاطمی اظهار کرد : نزدیک به 80 درصد رونقی که این روزها در بازار مسکن شاهد آن هستیم به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مرتبط است؛ در حالی که هر ساله متناسب با نزدیکی به سال نو بازار مسکن از لحاظ قیمت متغیر و همچنین حجم متقاضی افزایش می یافت امسال نیز به خاطر طرح تحول اقتصادی این تحولات صورت گرفته است، نه به دلیل اتمام پایان سال جاری.
در حال حاضر قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در خیابان فاطمی شمالی بین 2 میلیون و 400 هزار تا 2 میلیون و 800 هزار و در فاطمی جنوبی بین 2 میلیون و 200 هزار تا 2 میلیون و 600 هزار تومان از سوی مالکان تعیین می شود. البته این مشاور املاک تاکید می کند که در بین این نرخ های پیشنهادی ، قیمت های کاذب نیز به چشم می خورد و خریداران با پرس و جو از تعدادی بنگاه های املاک ، نه فقط یک بنگاه، می توانن ارزانترین تور ایتالیا   واحد موردنظر خود را با قیمت واقعی خریداری کنند.

.

No comments:

Post a Comment