Wednesday, January 12, 2011

نیکزاد در بافت فرسوده آنکارا

رییس سازمان گسترش و ارزانترین تور ترکیه  نوسازی صنایع ایران درباره تاخیر در بهره برداری از اولین پروژه صنعتی سازی مسکن که با ظرفیت 1100 واحد مسکونی تور ارزان وآسان دور آسیا   زمستان پارسال در شهر جدید پرند کلنگ زنی شد، به دنیای اقتصاد گفت: «تاخیر 3 الی 4 ماهه در تحویل این واحدها چیز خاص و مهمی نیست، قابل ذکر هم نیست بهتر است شما ابعاد وسیع کار را ببینید که اگر این شکلی به قضیه نگاه کنید این تاخیر به چشمتان نمی آید.»
مجید هدایت- رییس ایدرو- مقام ارشد وزارت صنایع در پیشبرد صنعتی سازی مسکن، محسوب می شود به طوری خرید مسکن تبریز   که شرکت مپسا که هم اکنون با مدیریت بر 25 کارخانه تولید صنعتی مسکن، ساخت پروژه 1100 واحد در پرند را بر عهده دارد زیرمجموعه ایدرو قرار دارد.
متن گفت وگو با هدایت را در زیر بخوانید:
آقای هدایت صنعتی سازی مسکن یعنی سرعت بخشیدن به ساخت وساز، اما وقتی ارزانترین تور استانبول  فاز اول این پروژه بعد از یک سال از زمان شروع هنوز تمام نشده چطور می توان   به آینده سریع سازی در کشور خوش بین بود؟
من فکر کنم جنابعالی وارد یک فضایی شدید که می توانیم آن را تغییر و از زاویه دیگر نگاه کنیم. من به عنوان آدم صنعتی که 30 سال است دارم دو شیفت  آپارتمان اجاره ای شیراز  در صنعت کار می کنم به شما می گویم باید نگاه ها را عوض کنیم. اولا صنعتی سازی مسکن دارد با قدرت در کشور پیش می رود و دوما مسوولیت صنعتی سازی برعهده وزارت مسکن است.
بر عهده وزارت مسکن؟
بله، صنایع نوین ساختمانی متفاوت از صنعتی سازی مسکن است. صنعتی سازی توسط وزارت مسکن هدایت می شود که آقایان هم به زعم ما تا اینجا بسیار موفق عمل کردند. مپسا هم در تور ارزان وآسان مارماریس   این حوزه کار خودش را انجام داده و عملکردش قابل ارزیابی است که تشکر می کنم نگاه شما هم مثبت بوده است.
یعنی تاخیر در تحویل 1100 واحد از نظر شما عیب نیست؟
من گزارش های مختلفی از 6 هزار بازدید اساتید و کارشناسان و ارزانترین تور قبرس   دانشجویان از این پروژه در پرند را دارم و آن را مطالعه کردم، اما فکر نمی کنم کسی در مورد سرعت تور مسافرتی یونان   انجام کار گله مند باشد. البته یک قراردادی در این پروژه تنظیم شده که در آن یک شروع و یک پایان قید شده است. الان حدود 3 تا 4 ماه تاخیر به وجود آمده که به خاطر برخی مشکلات بوده که همه آن هم به وزارت صنایع مربوط نمی شود. اما این تاخیر قابل ذکر نیست برای یک حرکت عظیم صنعتی سازی این یک شروع است. اجازه بدهید قبول کنیم به عنوان پایلوت تور مسافرتی ارمنستان   کار خوبی انجام شده است. الان در پرند انبوه سازی دارد انجام می شود و 10 هزار واحد با یک فن آوری در حال ساخت است درحالی که در پروژه 1100 واحد بیش از 5 فن آوری مختلف و جدید در حال اجرا است که این خود به خود برای هماهنگ شدن زمان می برد.
خبردار شده ایم که در وزارت مسکن نسبت به برخی از همین فن آوری ها ایرادهای فنی گرفته شده و قرار است از این به بعد از برخی از آنها استفاده نشود. شما که پشتیبان ارزانترین تور آنتالیا    سرمایه گذاری های کارخانه های تولید مسکن هستید، در این زمینه چه موضع گیری کرده اید؟
این سوال ها به نظرم سوالات خوبی نیست. اصلا این طور نیست. وزارت ارزانترین تور دوبی   مسکن حامی و خواهان این کار است و ما را تشویق کرد که در حوزه صنعتی سازی پیش برویم. شما تور مسافرتی آسان دبی   مسائل را در رابطه نقطه به نقطه نبینید.
می گویند یکسری از روش های صنعتی سازی که در پرند در حال اجرا است منسوخ شده و قدیمی است.
من چنین مطلبی نشنیده ام. شما از ارزانترین تور تایلند    خودشان سوال کنید. این روش ها هم مرسوم دنیا است و مرکز تحقیقات وزارت مسکن به آنها مجوز داده است.
همین مرکز اخیرا از پروژه 1100 واحد ایراد فنی گرفته است.
خوب این ایرادها که عیب نیست مایه رشد و توسعه ما است. باید بگیرند و ما هم رفع کنیم.
آقای هدایت این 1100 واحد سرانجام چه زمانی به بهره برداری می رسد؟
از آقای قلعه نویی که کنار من نشسته اند بپرسید ایشان مسوول پروژه هستند. ایشان می گویند 22 بهمن به طور قطع بهره برداری می شود
معاون تحقیقات، برنامه ریزی و تور ارزان وآسان کوالالامپور   توسعه شهرداری تهران با اشاره به اینکه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها ، بر قیمت تمام شده و هزینه های جاری شهرداری تاثیر گذار است ، اعلام کرد: در بودجه سال 90 پیش بینی های افزایشی خواهیم داشت تا در بخش هزینه های جاری و نگهداری ، دچار مشکل نشویم.

سید مناف هاشمی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی سال 90 شهرداری تهران تا پایان دی ماه به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد شد، گفت: بررسی برای ارائه پیشنهاد بودجه سال 90 شهرداری از دو ماه پیش آغاز شده است و تا پایان دی ماه و بر اساس زمان مقرر، همه اطلاعات و پیوست های مورد نیاز به شورای شهر ارائه می شود. وی تور ارزان آذربایجان   با اشاره به تاثیر اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بر بودجه سال 90 شهرداری تهران اظهار کرد: قطعا   اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها بر قیمت تمام شده و بحث جاری هزینه های شهرداری تاثیر گذار است و در هزینه های مستمر و نگهداشت شهر ، کار شهرداری را سنگین می کند، به همین دلیل در بودجه پیشنهادی محاسباتی انجام شده است تا در بخش هزینه های جاری و نگهداری، شهرداری تهران در سال آینده دچار مشکل نشود

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه در اغلب کلان شهرهای دنیا مسوولان موفق به کاهش جمعیت نشده اند و در بهترین حالت توانسته اند از افزایش آن جلوگیری کنند، گفت: اگر ارزانترین تور مالزی   جلوی روند افزایشی مهاجرت به تهران گرفته نشود، طرح کاهش جمعیت موفق نخواهد بود.

سید محمد هادی ایازی در گفت وگو با دنیای اقتصاد تصریح کرد: طبق آمار ارزانترین تور مالدیو   جدید سازمان ثبت احوال، بیش از یک سوم-37درصد- ساکنان شهر تهران مهاجر محسوب می شوند که در این شهر به دنیا نیامده اند و از طرف دیگر سالانه 100 هزار نفر از سایر شهرهای کشور به تهران اضافه می شوند که این جمعیت مهاجر از گنجایش سکونتی تهران فراتر است. ایازی افزود: طرح خلوت سازی تهران باید از فاز فعلی انتقال کارمندان یا انتقال برخی دستگاه ها به فاز جدید رغبت زدایی از مهاجرت به تهران تغییر کند که راهکار کارشناسان شهری برای آن، افزایش امکانات رفاهی در شهرهای کشور است. رییس سابق تیم مشاوران شهردار تهران همچنین گفت: تا مادامی که از تور پنانگ  نگاه شهروندان تهران بهترین شهر برای زندگی باشد، کاهش جمعیت اتفاق نمی افتد. ایازی با بیان اینکه مدیریت شهری از تمام برنامه های دولت برای کمک به تهران و سبک سازی جمعیتی آن حمایت و پشتیبانی می کند، گفت: شهر تهران در حال حاضر به قدری از تراکم بیش از حد جمعیت، اشباع شده که هر روز دامنه منفی آن پایتخت را با مشکل تازه تری روبه رو می کند. آلودگی هوای تهران یک نمونه ساده و حاد از تراکم جمعیتی در ارزانترین تور قطر   این شهر است. سخنگوی شهرداری درباره طرح انتقال 40 هزار نفری از کارمندان دولت در تهران که اوایل امسال در دستور کار دولت قرار گرفت گفت: به رغم آنکه این طرح به صورت ضرب الاجل مطرح شد، تاکنون حدود 18 هزار نفر از تهران رفته اند. بازدهی این طرح در حد 50 درصد طبیعی است، اما برای ارتقای آن، لازم است از میزان مهاجرت ها کاسته شود. وی همچنین افزود: افزایش هزینه های زندگی در تهران از طریق دریافت عوارض و مالیات های محلی راهکار دیگری است که برای جلوگیری از مهاجرت می تواند در دستور کار قرار بگیرد
روز   گذشته چند تن از ساکنان بافت رهن آپارتمان هشتگرد   فرسوده شهرستان خوی طی تماس تلفنی با روزنامه دنیای اقتصاد نسبت به عدم تعلق وام ودیعه بافت فرسوده به آنها به بهانه تمام شدن اعتبار این وام گلایه کردند.

به گزارش دنیای اقتصاد وام ودیعه بافت فرسوده وامی است که دولت به عنوان مشوق به ساکنان بافت فرسوده می دهد تا در دوره ای که ملک آنها تخریب می شود با اتکا به آن بتوانند ارزانترین تور پاتایا  برای خود یک واحد رهن کنند. مبلغ وام ودیعه بین 4 تا 12 میلیون تومان متغیر است. مجید محمودی اصل به نمایندگی از برخی از ساکنان بافت تور کوش آداسی   فرسوده شهرستان خوی که نتوانسته اند وام مذکور را دریافت کنند به دنیای اقتصاد گفت: با اینکه برای دریافت وام ودیعه واجد شرایط محسوب می شوم، اما با این وجود زمانی که برای اخذ آن به اداره مسکن و شهرسازی مراجعه کردم، موفق به دریافت آن نشدم.
وی اظهار داشت: تاکنون برای دریافت این وام ده ها بار به اداره مسکن و شهرسازی مراجعه کردم تا اینکه متوجه شدم که مسوول واگذاری این وام بنیاد ارزانترین تور بلاروس   مسکن است که در نهایت مسوولان بنیاد مسکن نیز اعلام کردند سهمیه این وام در شهرستان خوی به دلیل استقبال گسترده تمام شده است. این ساکن بافت فرسوده در عین حال خاطرنشان کرد: از طریق وام ساخت بافت فرسوده در حال نوسازی ملک خود هستم، اما از طرف دیگر، عدم دریافت وام ودیعه باعث شده است که برای رهن ملک دچار مشکل شوم؛ از این رو از مسوولان درخواست دارم که برای تور ارزان اکراین   رفع این مشکل راهکاری در نظر بگیرند. وی افزود: فعلا با شرایط سختی از بستگان خود مبلغ 4 میلیون تومان قرض گرفته ام و یک واحد مسکونی را رهن کرده ام.

.
..


No comments:

Post a Comment