Thursday, September 30, 2010

تاخیر در راه اندازی بازار مجازی خرید مسکن

بازار مجازی معاملات مسکن که قرار بود ابتدای پاییز به دستگاه برش بطری صورت سراسری در تهران و بعد از آن در کل رهن آپارتمان شیراز کشور توسط مسوولان راه اندازی شود، به دلیل مشکلات فنی به تاخیر افتاد.

مسوول شرکت وابسته به بازرگانی که تابستان امسال از راه اندازی سامانه خرید و فروش اینترنتی مسکن در مهرماه خبر داده بود طراحی سایت  و گفته بود با تشکیل بازار مجازی، کلیه خریداران و فروشنده ها  دستگاه تست مقاومت بطری می توانند به جای آگهی در روزنامه ها در این سامانه به دنبال معامله باشند، روز گذشته اعلام کرد به دلیل برخی مسائل گرافیکی، این بازار فعلا راه اندازی نخواهد شد.
این در حالی است که هم اکنون بخش خصوصی  در تهران ماه ها  خرید آپارتمان شمال تهران است سامانه اینترنتی معاملات مسکن را به صورت رسمی و با کسب مجوز از سوی اتحادیه راه اندازی کرده که میزان مراجعه مجازی روزانه متقاضیان به این سامانه از استقبال گسترده فعالان بازار مسکن از بازار مجازی حکایت دارد.
بازار مجازی خرید مسکن که قرار بود در ماه جاری راه اندازی شود، قرار است از سوی شرکت راهبر-وابسته به وزارت بازرگانی- آماده و در ضخامت سنج دیواره بطری  نهایت به مشاوران املاک واگذار شود تا برای استفاده در اختیار مردم قرار بگیرد. مزایای بیشمار این سامانه باعث شده است تا برخی اذعان کنند  راه اندازی این سامانه سبب ایجاد تحول در بازار مسکن می شود.
از جمله شاخص ترین مزیت های ماشین حفاری افقی  این سامانه می توان به رصد لحظه ای قیمت های پیشنهادی که فروشنده ها یا مشاوران هفته نامه شاهرود املاک در سامانه بازار مجازی مسکن ثبت می کنند اشاره کرد که به موجب آن شرایطی فراهم خواهد شد که متولیان به صورت لحظه ای از رفتار بازار مسکن کسب اطلاع کنند که همین امر نقش موثری در جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت به واسطه رقابت فروشنده ها در اعلام قیمت کمتر از ملک مشابه موجود در سامانه، خواهد داشت.
اما همزمان با واقعی شدن قیمت حامل های انرژی که گران شدن قیمت بنزین از پیامدهای آن است با توجه به امکان دسترسی کاربران از طریق اینترنت خرید مسکن شیراز  به واحدهای عرضه شده در بازار مسکن، برخی براین باورند به نحو فزاینده ای از میزان تردد مردم در سطح شهر کاسته خواهد فروش زمین تبریز  شد که این مساله خود سبب ایجاد صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف وقت کاربران می شود.
همچنین از دیگر مزایای این سامانه می توان به ایجاد رقابت در بازار مسکن و حذف بنگاه های غیر مجاز اشاره کرد؛ چرا سیستم پیغام گذاری  که فعالیت بنگاهداران در این سامانه مشروط به دارا بودن دستگاه اندازه گیری حجم گاز  کد رهگیری است که همه این موارد در نهایت باعث خواهد شد یک فضای رقابتی سالم در شرکتهای خودروسازی  بازار مسکن ایجاد شود و مسوولان نیز برای تصمیم گیری در مورد بازار مسکن آزادی عمل بیشتری داشته باشند.
همزمان مسوولان راه اندازی این سامانه عنوان کردند که با توجه به فعالیت بخش خصوصی دراین زمینه این امکان ایجاد شده است که این سایت ها به صورت بهینه به این سامانه  اجاره آپارتمان تبریز اتصال پیدا کنند با این تفاوت که مردم در استفاده از سامانه سراسری بازار مجازی مجبور عملیات والفجر به پرداخت هزینه نخواهند بود و از سراسر دنیا می توانند از این سامانه استفاده کنند.
این در حالی است که طبق وعده های اعلام شده، بازار  مجازی دولتی خرید مسکن شاهین شهر  قرار بود مهرماه به بهره برداری برسد که فعلا با تاخیر مواجه شده است.


No comments:

Post a Comment