Tuesday, December 7, 2010

کاهش عوارض ساخت منتفی است

البته شهرداری تهران در تلاش تور ارزان مالزی   است تا این عوارض افزایش نیابد؛ اما قطعا در این مورد کاهش هم نخواهیم داشت. قالیباف در حالی بر تاثیر مستقیم نرخ تورم بر عوارض ساخت و ساز تاکید کرد که بر اساس پیش بینی ها پس از نقدی شدن یارانه ها نرخ تورم افزایش محسوسی خواهد داشت. البته شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که برنامه مدیریت شهری در مورد عوارض ساخت وساز در سال آینده تور مسافرتی چین   معطوف به این پیش بینی ها است، تاکید کرد که شهرداری در مورد تاثیر قانون یارانه ها بر ساخت و ساز برنامه ای ندارد. اما به هر حال تعیین مقدار عوارض ساختمانی بر اساس نرخ تورم به معنای احتمال افزایش این عوارض در صورت افزایش نرخ تورم خواهد بود. به گزارش دنیای اقتصاد، برخی کارشناسان با احتمال رکود دوباره ساخت و سازها پس از اجرای قانون یارانه ها می گویند: پس از حذف یارانه ها و ارزانترین تور دبی    افزایش قیمت حامل های انرژی و قیمت مصالح ساختمانی اقبال سازنده ها نیز به فعالیت در ساختمان سازی کاهش می یابد.
مخالفت مجلس با جایگزین های عوارض ساخت
شهرداری تهران در حالی با کاهش هرگونه عوارض ساخت مخالفت می کند که نمایندگان شورای شهر و مجلس هر یک با اهدافی مختلف تور مسافرتی ترکیه   در تلاش برای کاهش عوارض ساخت و ساز هستند. البته ماده 156 از برنامه پنجم که به تغییر منبع درآمد شهرداری از عوارض ساخت به عوارض بهره برداری از املاک تاکید دارد، در آخرین مراحل بررسی برنامه در مجلس حذف شد؛ اما به هر حال نمایندگان مجلس معتقدند که باید به جای مالیات بر تولید، از بخش مصرف عوارض و مالیات گرفته شود. با این حال همچنان نمایندگان مجلس در تلاشند تا در مورد نحوه اخذ عوارض مختلف به ویژه عوارض ساخت در صورت امکان بازنگری شود.
جعفر قادری، عضو کمیسیون تلفیق دیروز در گفت وگوتور سواحل مدیترانه    با «دنیای اقتصاد» با اشاره به لزوم حمایت از بخش تولید به ویژه در حوزه ساختمان سازی گفت: باید تور ارزان قبرس   تا جای امکان عوارض ساخت و ساز کاهش و به جای آن عوارض بهره برداری و کاربری افزایش یابد. در این مورد رسول خادم، رییس کمیسیون یودجه شورای شهر تهران نیز از اهتمام شورای شهر به کاهش عوارض ساخت و ساز خبر داد و گفت: شورا در نظر دارد تا سال آینده عوارض ساخت را کاهش دهد یا دست کم از افزایش آن جلوگیری کند. به هر حال با توجه به احتمال افزایش نرخ تورم که به گفته شهردا ارزانترین تور اکراین   تهران مبنای تعیین عوارض ساخت است و در پی حذف ماده جایگزینی عوارض ساخت با عوارض مصرف از برنامه پنجم، به نظر می رسد که در رقابت نمایندگان پارلمان شهر و کشور با شهرداری تهران، نظر مدیریت شهری که می خواهد عوارض ساخت برای سال آینده را در خوش بینانه ترین حالت تور اندونزی   ممکن ثابت نگه دارد، نزدیک تر به واقعیت باشد.