Tuesday, November 30, 2010

زمان توقف شماره‌گذاری خودروهای غیراستاندارد فرا رسید

اما براساس گزارش‌های تور ترکیه   رسیده پراید صبا، پراید ۱۴۱، وانت پیکان و وانت دوکابین مزدا موفق به گذراندن این استانداردها نشده‌اند و شماره‌گذاری آنها باید تور ارمنستان   متوقف شود.پیش‌تر رئیس سازمان استاندارد گفته بود: پژو ۴۰۵، پژو روآ، پراید۱۴۱ و صبا، ون کاروان و وانت پیکان استانداردهای ۵۱گانه را رعایت نمی‌کنند که درصورت ادامه این روند، از ابتدای مهرماه از تولیدشان ممانعت خواهد شد.


به گزارش فارس در این زمینه شرکت ایران خودرو موفق به پاس کردن استانداردهای ۵۱گانه در مورد پژو ۴۰۵ و روآ شده است ولی وانت‌پیکان تور سواحل مدیترانه   همچنان با استانداردهای قبلی تولید می‌شود. به گزارش همشهری، مجلس چندی پیش با تصویب قانونی قواعد جدیدی را برای تولید خودروهای استاندارد تعیین کرد که سازمان استاندارد باید این قواعد را در مورد خودروهای داخلی اعمال کند.


هرچند مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استخدام نیرو کار   ایران در مورد تصمیم خود برای جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای ۵۱ گانه مصمم آپارتمان اجاره ای تبریز   است اما به‌نظر می‌رسد وزارت صنایع و معادن چندان در این زمینه قاطع نیست. به گزارش ایسنا، درحالی‌که نظام‌الدین برزگری، رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران امسال بارها اعلام کرد که از ابتدای مهر مؤسسه استاندارد جلوی تولید و شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای ۵۱گانه را می‌گیرد اما به‌نظر می‌رسد عملی شدن این وعده با چالش جدی مواجه شده است.


فریدون بلغاری مشاور رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: مؤسسه روی حرفش ایستاده و نامه مربوط به جلوگیری نیرو متخصص  از شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای ۵۱گانه نیز آماده شده که قرار است برای نیروی انتظامی فرستاده شود.


او در عین حال گفت: وزارت صنایع و معادن قرار است جلسه‌ای را با محوریت همین موضوع برگزار کند. مشاور رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در عین حال احتمال مخالفت وزارت صنایع و معادن با نظر مؤسسه استاندارد درباره جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای ۵۱گانه را رد نکرد و افزود: ممکن است   وزارت صنایع و معادن نظر مؤسسه استاندارد را وتو کند که در این صورت باید دید مؤسسه چه تصمیمی خواهد گرفت


و گفت: به‌منظور مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در این کار، تخفیف ۵۰ درصدی آپارتمان اجاره ای شیراز   عوارض برای ساختمان‌های تجاری و اداری این نوع بافت‌ها فراهم شده است.


هیربد معصومی با بیان اینکه توجه به بافت‌های فرسوده از دغدغه‌های مهم شهرداری تهران است، افزود: با همکاری مناسب شورای شهر و بخشودگی عوارض برای بافت‌های فرسوده، امسال نسبت به سال گذشته در ۲۲ منطقه تهران، بیش از ۸۰ درصد افزایش صدور پروانه وجود داشته است که نشان‌دهنده استقبال شهروندان از تسهیلات درنظر گرفته شده است، چرا که با این تسهیلات، تجمیع زمین‌ها در این نوع بافت‌ها صورت گرفت وآپارتمان هشتگرد     با معافیت عوارض زمینه‌های این رشد فراهم شد.


وی افزود: برای مشارکت در بافت‌های فرسوده نیاز به موتور محرک توسعه است که به تور ارزان چین    این منظور ساختمان‌های تجاری و اداری این بافت‌ها نیز ۵۰ درصد تخفیف عوارض می‌گیرند که در نهایت به توسعه محله و منطقه خواهد انجامید.معصومی اظهار کرد: شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده موفق بوده است اما برای توسعه و تملک معابر نیاز به بودجه خاصی است که برای آن نیز در حال تلاش هستیم.


معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه احداث پارکینگ‌های عمومی خاطرنشان کرد: برای این کار تور ارزان کیش      سیاست‌های تشویقی درنظر گرفته شده است؛ به این ترتیب که برای احداث این نوع پارکینگ‌ها ۳طبقه تجاری داده می‌شود و حداقل عوارض نیز از سازنده آن دریافت خواهد شد.


وی افزود: همچنین برای تسهیل کار چنانچه نیاز به تغییر کاربری تور ارمنستان    برای ساختمان‌هایی که به این منظور درنظر گرفته می‌شوند باشد خارج از نوبت درتورمسافرتی چین     کمیسیون ماده ۵ بررسی می‌شود که این کار نیز در کنار تسهیلاتی که اعطا می‌شود به‌منظور تشویق برای احداث پارکینگ‌های عمومی خواهد بود.

.

Tuesday, November 9, 2010

طرح جدید محله های مسکونی در بازار مسکن

طرح جدید وزارت آموزش مهارتهای پیشرفته  مسکن برای احداث 100 محله مسکونی ظرف 15ماه در شهرهای جدید کشور رونمایی شد. جزئیات طراحی حرفه ای سایت   این طرح که در اختیار دنیای اقتصاد قرار گرفته است بر افزایش تعهد انبوه سازان نسبت به آنچه احداث می کنند تاکید دارد؛ به طوری که متقاضیان مشارکت در ساخت «محله های شهری» باید اجاره آپارتمان تبریز  علاوه بر ساختمان مسکونی، نسبت به آماده سازی برای ایجاد مراکز تجاری، آموزشی، مذهبی و درمانی نیز اقدام کنند. این طرح با الهام از تجربه مسکن مهر که در آن خدمات روبنایی در شروع کار دیده نشده بود، تدوین شده است.

طرح جدید وزارت مسکن رونمایی شد : فراخوان احداث محله های مسکونی

100 محله شهری با همه امکانات رهن آپارتمان ری  خدماتی در شهرهای جدید کنار واحدهای مسکونی مهر ایجاد می شود
منابع مالی برای ساخت محله ها از طریق تسهیلات بانکی، پیش فروش واحدهای مسکونی و سرمایه گذاری سازنده تامین می شود
گروه مسکن- فرید قدیری: وزارت مسکن برای ارتقای ضریب انگیزه سکونتی در شهرهای جدید به عنوان مناطقی که باید سرریز جمعیت کلان شهرهای آپارتمان شاهین شهر   کشور را جذب کند، طرحی در نظر گرفته که به موجب آن از این به بعد، مجوز ساخت وساز در بیش از 10 شهر جدید، به جای «ساختمان مسکونی»، به صورت «محله های مسکونی» صادر می شود.
این طرح که حوزه فعالیت و تعهد انبوه سازان را افزایش می دهد، ازفروش آپارتمان شیراز   سازنده ها و پیمانکاران می خواهد علاوه بر احداث ساختمان مسکونی، محوطه سازی و آماده سازی ساختمان های خدماتی شامل تجاری، آموزشی، مذهبی و درمانی را نیز انجام دهند تا تجربه سال های اخیر که کمبود امکانات در شهرهای جدید ویژگی اصلی آن بود، تکرار نشود.
معاون وزیر مسکن و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در این باره به دنیای اقتصاد گفت: در فاز اول این طرح که خرید مسکن کرج هم اکنون مراحل مقدماتی آن شامل شناسایی انبوه ساز شروع شده، قرار است حدود 100 محله شهری در شهرهای جدید اطراف تهران و سایر کلان شهرهای کشور هفته نامه دامغان   احداث شود که در هر کدام از این محله ها به تناسب و ظرفیت فعلی شهرهای جدید، بین یک هزار تا یک هزار و 500 واحد مسکونی باید ساخته شود.
جمشید نورصالحی افزود: کل ظرفیت این مرحله 100 هزار واحد مسکونی است که باید خرید زمین سراب  در مدت 15 ماه ساخته و تحویل متقاضیان شود. این طرح در ادامه پروژه مسکن مهر به اجرا درمی آید. در مسکن مهر هم اکنون حدود 300 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید توسط انبوه سازان در حال ساخت است که تعهد خدمات روبنایی برعهده دستگاه های ذی ربط است.
گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد از جزئیات طرح احداث محله های مسکونی، حاکی است سازنده های واجد شرایط برای شهدا عملیات مرصاد   محله سازی باید علاوه بر توانایی ساخت وساز مسکونی، توانایی مالی لازم را برای احداث ساختمان های خدماتی نیز داشته باشند که در صورت تایید توسط وزارت مسکن، منابع مالی برای اجرا، از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی برای واحدهای مسکونی و همچنین تهاتر اراضی تجاری آپارتمان تبریز  برای واحدهای خدماتی در اختیار سازنده قرار خواهد گرفت. اجازه پیش فروش بعد از تکمیل عملیات سفت کاری صادر می شود. همچنین انبوه ساز موظف است بخشی از منابع مالی را از طریق سرمایه گذاری تامین کند.
نورصالحی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در توضیح بیشتر، گفت: در حال حاضر در شهرهای جدید روال و سرعت ساخت مسکن مه کروز کنترل پارس  ر در بهترین شکل ممکن قرار دارد و انبوه سازان مطابق با برنامه زمانبندی پیش می روند، اما مشکلاتی در تامین و احداث سایر فضاهای خدماتی مورد نیاز این واحدها وجود دارد که به دلیل آپارتمان نور   آنکه باید توسط سایر دستگاه ها انجام شود، هماهنگی های زیاد و زمان بری لازم دارد. در شیوه جدید ساخت مسکن، مسوولیت تامین خدمات روبنایی را برعهده انبوه ساز گذاشتیم تا مجموعه کاملی از یک محله شهری بعد از 15 ماه با ویژگی قابل سکونت در اختیار متقاضیان مسکن قرار بگیرد.
این مقام وزارت مسکن افزود: سازنده محله های مسکونی موظف است، برنامه زمانبندی عملیات مراحل مختلف کار را از زمان تحویل زمین تا تحویل کامل  ماشین حفاری وبرداشت خاک  محله و اولویت بندی اجرایی هر عملیات را برای دوره 15 ماهه، به صورت هفتگی تنظیم و به تایید وزارت مسکن برساند.
به گزارش دنیای اقتصاد، در متن طرح محله های مسکونی نوشته شده است: سازنده یا انبوه ساز باید قبل از شروع عملیات احداث، ضمانتنامه بانکی معادل 5 درصد کل هزینه های اجرا را نزد شرکت عمران شهرهای جدید ارائه دهد که نیمی از مبلغ ضمانتنامه در زمان تحویل کامل ساختمان ها و محوطه، به سازنده پس داده می شود و 50 درصد دیگر به مدت یک سال بابت حسن انجام کار نزد شرکت عمران نگه داشته می شود.
تدابیر محافظت در برابر قانون یارانه ها
طرح ساخت محله های شهری در حال حاضر واحدهای صنعتی   در مرحله مقدمات امضای قرارداد با انبوه سازان و شرکت های ساختمانی است که پیش بینی می شود فاز اول آن از اواخر رهن آپارتمان هشتگرد   نیمه دوم امسال به اجرا در بیاید. این در حالی است که هزینه های اجرا ممکن است تحت تاثیر اجرای قانون یارانه ها فراتر از آنچه انبوه سازان در متن قرارداد قید می کنند، سیستم پیغام گذاری   بشود. به همین خاطر در تفاهم نامه ای که سازنده با وزارت مسکن برای اجرای این طرح امضا می کند، یک بند به بحث قیمت مصالح ساختمانی و تغییرات احتمالی آن اختصاص دارد. به طوری که مقرر شده است چنانچه قیمت آهن آلات و سیمان بیش از 20 درصد قیمت زمان عقد قرارداد، افزایش پیدا کند، مابه التفاوت آن نسبت به مازاد 20 درصد، به قیمت ساخت اضافه می شود.
نورصالحی معاون وزیر مسکن در این باره به دنیای اقتصاد گفت: شرط اجرای چنین توافقی  آپارتمان تبریز  –پرداخت افزایش قیمت بیش از 20 درصد- عدم تاخیر در مراحل ساخت وساز و اجرای تعهدات هر مرحله طبق برنامه زمانبندی است.
تاخیر، جریمه دارد و تسریع، تشویق
سازنده هایی که برای احداث محله های مسکونی، پیش قدم می شوند  خرید خانه کلنگی تبریزی  به شرطی مشمول حمایت مالی از طرف وزارت مسکن قرار خواهند گرفت طراحی شبکه حرفه ای   که کوچک ترین تاخیری در پروژه نداشته باشند. در غیر این صورت معادل یک درصد ارزش فعالیت هایی که باقیمانده و مشمول تاخیر غیرمجاز شده، جریمه و از قیمت نهایی کسر خواهد شد. مجموع رقم جریمه نباید از 5 درصد ارزش کل قرارداد تجاوز کند.
همچنین چنانچه قرارداد ساخت محله به هر دلیل لغو یا تعطیل شود در صورتی که سازنده مقصر باشد، 10 درصد ارزش کاری که تا مرحله لغو قرارداد انجام شده، به عنوان جریمه از سازنده کسر می شود.
معاون وزیر مسکن در این باره تاکید کرده است: در صورتی که تعجیل نسبت به مدت اجرای تفاهم نامه به وجود بیاید و سازنده زودتر از موعد مقرر تعهدات خود را به اتمام برساند، مبلغی معادل 5/0 درصد کل ارزش قرارداد به ازای هر ماه به مبلغ تفاهم نامه اضافه خواهد شد که این مبلغ به قیمت تمام شده واحدهای مسکونی اضافه و از متقاضیان دریافت می شود.
گارانتی مصرف محله های شهری
به گزارش دنیای اقتصاد، محله های شهری بعد از ساخت، توسط سازنده به مدت یک سال تضمین مصرف خواهد شد؛ به گونه ای که چنانچه عیب و دستگاه تست فشار بطری   ایراد فنی در جریان استفاده از این محله ها مشخص شود، سازنده موظف به رفع آنها است در غیر این صورت، از محل ضمانتنامه بانکی نسبت به هزینه رفع عیوب اقدام خواهد شد. مهم تر اینکه در تفاهم نامه های محله مسکونی، سازنده موظف شده ساختمان ها را بیمه کیفیت کند.
واگذاری به غیر، ممنوع است
در طرح محله سازی در شهرهای جدید، دلالی به این معنی که سازنده ای قرارداد ساخت را با وزارت مسکن امضا کند و سپس عملیات ساخت را به پیمانکار دیگری واگذار کند و در این میان، مبلغی تحت عنوان پورسانت دریافت کند، ممنوع است.
نورصالحی معاون وزیر مسکن در این باره تصریح کرد: در قرارداد قید شده است در صورتی که واگذاری تابلوهای فشار ضعیف ثابت   موضوع تفاهم نامه به شخص ثالث محرز شود، شرکت عمران شهرهای جدید یک طرفه اجازه فسخ قرارداد و دریافت جریمه از سازنده طرف تفاهم را دارد.