Tuesday, May 4, 2010

الزام تولید کنندگان موتور سیکلت به رعایت 17 استاندارد

عضو سندیکای تولید قطعات موتورسیلکت در خصوص مصرف پایین بنزین موتور سیکلتها و آلودگی اندک آنها علیرغم اعلام ستاد معاینه فنی اظهار داشت : بدلیل حجم کم موتور سیکلت و جابجایی آسان آن در ترافیک نمی توان به طور قطع و یقین اعلام کرد که موتورسیلکتها با وجود مصرف کم بنزین از آلودگی بالایی برخوردارند.

مستوفی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، گفت : تولید موتورسیلکت در ایران قطعاً باید رعایت 17استاندارد اعلام شده انجام شود که مصرف کم و آلودگی نازل از جمله استانداردهایی است که باید در تولید انها رعایت شوند.

وی با اشاره به اینکه اعلام شده بود با احداث تونل توحید بدلیل کوتاه شدن مسیر در این منطقه از میزان مصرف بنزین کاسته خواهد شد افزود : متأسفانه شاهد هستیم تغییر چندانی در مصرف سوخت در تهران بوجود نیامده است.

عضو سندیکای قطعات موتورسیکلت در ادامه اظهارات خود تصریح کرد : در مقایسات آزمایشگاهی بین خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت قطعاً وسیله آلوده کننده موتور سیلکت خوهد بود اما ، آیا در سطح شهر نیز این تست صورت پذیرفته است .

به گفته مستوفی موتور سیکلتهای تولید شده در کشور تنها در صورت رعایت 17 استاندارد در تولید موفق به شماره گذاری خواهند شد که این امر با اعلام آلودگی بالای موتورسیکلتهای در حال تردد تهران پذیرفتنی نیست و نکته قابل ذکر آنکه موتورسیکلت های تولید شده در کشور موفق به اخذ گواهینامه یورو 2 درتولید شده اند.