Saturday, March 27, 2010

در خصوص ويژگي هاي فرشتگان در قران آمده

«لا يسبقونه بالقول و هم بامره يعملون؛1
آن‏ها در هيچ سخنى بر خداوند پيشى نمى‏گيرند و مطيع امر خداوندند.»
2.
لا يعصون الله ما امرهم و يفعلون ما يؤمرون؛2

فرمان خداوند را مخالفت نمى‏كنند و امر او را اطاعت مى‏كنند.»
3. «و ما منّا اِلاّ و له مقام معلوم؛3

هر كدام از ما فرشتگان داراى رتبه و جايگاه معين و مشخصى است.»
4. چون كارهاى فرشتگان به امر خداوند و اراده او است و خداوند در همه امورش غالب و چيره است - «و الله غالبٌ على امره؛4 خداوند بر كارش مسلط و چيره است - و هيچ چيز در آسمان‏ها و زمين او را عاجز و مغلوب نمى‏سازد،5 فرشتگان نيز كه فرمانبرداران حق بوده، اراده و خواستى جز اراده و خواست او ندارند و همواره چيره و پيروزند.6


در مورد فطرس كه يكى از فرشتگان الاهى است، روايات متعددى داريم كه مضمون و محتواى آن‏ها يك‏سان است. در روايتى مى‏خوانيم: فطرس فرشته‏اى بود كه گردا گرد عرش الاهى در گردش بود و درباره دستورى از اوامر خداوند كوتاهى و سستى ورزيد. بالش به كيفر اين نافرمانى چيده شد و به يكى از جزيره‏ها تبعيد گرديد. هنگامى كه امام حسين(ع) متولد شد، جبريل(ع) براى عرض تبريك به پيامبر(ص) به سوى زمين فرود آمد و در راه با فطرس ديدار كرد. جبريل(ع) به وى پيشنهاد كرد، براى عرض تبريك و تهنيت، با او نزد پيامبر(ص) برود. هنگامى كه جبريل(ع) او را به حضور پيامبر(ص) برد، به امر پيامبر(ص)، بالش را به بدن پاك امام حسين(ع) ماليد و سلامتش را باز يافت.7
عده‏اى از بزرگان معتقدند، داستان فطرس با آيات صريح قرآن كه ويژگى‏هاى فرشتگان را برشمرده، آن‏ها را بندگان مطيع و كريم و شايسته خداوند معرفى مى‏كند و از هر نوع سرپيچى و نافرمانى پيراسته مى‏داند، سازگارى ندارد؛ پس بايد اين گونه روايات را نادرست شماريم؛ و به فرض درستى‏شان، بدان سبب كه نكته‏اى فراتر از ادراك ما دارند، بايد علمش را به اهلش يعنى اولياى برگزيده الاهى واگذاريم و خود را در فهم آن ناتوان بدانيم.


در مقابل عده‏اى بر اين باورند كه فرشتگان اصناف و درجه‏هاى گوناگون دارند. گروهى مقرّبند و گروهى در درجه پايين‏تر جاى گرفته‏اند. آياتى كه هر گونه نافرمانى و سرپيچى را از فرشتگان نفى مى‏كنند، به فرشتگان مقرب مربوط است. فطرس از فرشتگان مقرب نبود تا از هر نوع سركشى پيراسته باشد؛ به ويژه آن كه تخلّف و سرپيچى فطرس در برخى روايات كندى و سستى ورزيدن خوانده شده كه نوعى ترك اولى است نه گناه.
چنان كه پيامبران(ع) نيز درجات مختلف دارند:
«تلك الرسل فضّلنا بعضهم على بعض؛8 بعضى پيامبران را بر بعضى برترى بخشيديم.»
عده‏اى از انبياء ترك اولى داشتند؛ ولى جمعى مانند پيامبر بزرگوار اسلام(ص) و خاندان پاكش جز اراده الاهى اراده‏اى نداشتند و حتى از ترك اولى نيز پيراسته بودند
.

 

جیحون
 نواب
 نظام آباد
 لاله زار
 توپخانه
 سبلان جنوبی
 میدان خراسان
 میدان شوش

Wednesday, March 17, 2010

برج های مسکونی به جای پادگان قلعه مرغی

 به دنبال ارائه پیشنهاد خروج پادگان ها از پایتخت، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: شهرداری تهران تشنه در اختیار گرفتن پادگان قلعه مرغی است و نسبت به انجام این کار تعلل ندارد و می توان از فضای این پادگان برای ساخت برج های مسکونی در منطقه 16 استفاده کرد.

حسن بیادی درباره انتقال پادگان قلعه مرغی به خارج از تهران افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه اقدامات لازم برای دریافت مجوز انتقال پادگان به خارج از تهران انجام نشده است، پادگان نیز آماده تحویل به شهرداری تهران نیست.
وی با بیان اینکه پادگان قلعه مرغی برای شهرداری تهران طلا است، تصریح کرد: در روند نوسازی بافت های فرسوده چنین جایی نیاز است تا بتوان با ساخت برج های مسکونی، محل زندگی ساکنان منطقه 16 شهرداری تهران را با آن برج ها تعویض کرد.
بیادی در ادامه یادآور شد: ساخت برج های مسکونی در پادگان قلعه مرغی به طور قطع به بهترین شکل خواهد بود و آنجا را به منطقه ای مدرن تبدیل خواهد کرد.
به گفته نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، هنوز نمی توان گفت که واگذاری پادگان قلعه مرغی به شهرداری تهران تا پایان سال صورت می گیرد یا خیر.
خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر نیز در همین رابطه به خبرگزاری فارس گفت: شهرداری تهران آمادگی 100 درصدی برای در اختیار گرفتن پادگان قلعه مرغی را دارد و وقتی چنین موضوعی در دستور کار قرار می گیرد مدیران ارشد باید با یکدیگر به توافق برسند و شهرداری نمی تواند به صورت یکجانبه این کار را انجام دهد.
دانشجو با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی 100 درصد برای در اختیار گرفتن پادگان قلعه مرغی را دارد، تصریح کرد: مجموعه ای که این مجموعه را به شهرداری تهران واگذار کند باید اقداماتی مانند اجازه انتقال و کارهای بانکی را انجام دهد که این امور باید در سیکل خود و با روندی قانونی انجام شود.

 
باقرخان
 میدان نور
 شهرک نفت
 شهرآرا
 سردارجنگل
 دهکده المپیک
چیتگر
 جنت آباد

Monday, March 15, 2010

شهرهای میلیاردرنشین جهان

suigle.comدر فهرست سال 2010 مجله فوربس نام 234 میلیاردر آسیایی و 248 میلیاردر اروپایی دیده می‌شود که در شهرهای...

برای اولین بار یک مکزیکی ثروتمندترین مرد جهان شد.  مجله‌ آمریکایی فوربس در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص ثروتمندترین افراد جهان کارلوس سلیم ـ صاحب شرکت ارائه کننده خدمات مخابراتی مکزیک  را ثروتمندترین مرد دنیا خواند و این برای اولین بار است که ثروتمندترین مرد دنیا یک مکزیکی است. کارلوس سلیم که ثروتش به 53.4 میلیارد می‌رسد، اولین غیرآمریکایی در لیست پولدارهای دنیا طی 16 سال اخیر است. در حالی که تعداد زیاد میلیاردرهای آسیایی دراین لیست نشانگر رونق اقتصادی کشورهای آنان است، ثروت سلیم به عنوان نشانه‌ رشد نادرست اقتصاد کشورش محسوب می‌شود و بسیاری به این امر اعتراض دارند.
یکی از منتقدان سخت سلیم، کارشناس سیاسی جورج گریسون است که می‌گوید: سیلم یکی از گربه‌های چاغ پرشماری است که با کنترل انحصاری مانع پیشرفت اقتصادی مکزیک می‌شوند. او می‌افزاید: اقتصاد مکزیک خیلی ضعیف است و قدرت رقابتی خود را در مقابل کشورهای دیگر از دست داده است، آن هم به خاطر افرادی مثل سلیم.
در گزارش جدید فوربس بیل گیتس 54 ساله به عنوان دومین مرد ثروتمند جهان انتخاب و ثروت او 53 میلیارد دلار اعلام شده است. رتبه سوم لیست ثروتمندترین فرد جهان نیز به وارن بافت 79 ساله با ثروت 47 میلیارد دلاری رسیده است. موکش آمبانی، لاکشمی میتال، لارنس الیسون، برنارد آرنالت، ایک باتیستا، آمانسیو اورتگا و کارل آلبچت نیز دیگر افرادی هستند که در زمره 10 ثروتمند بزرگ جهان جای گرفته‌اند.
در همین حال به نوشته فوربس، شمار میلیاردرهای چین اکنون پس از آمریکا از هر کشور دیگری بیشتر است. بنا بر محاسبه این نشریه در حال حاضر 64 میلیاردر در خاک اصلی چین و 25 میلیاردر دیگر چینی در هنک کنگ زندگی می‌کنند که این ارقام نشان دهنده افزایش قابل توجه تعداد میلیاردرهای چینی در ظرف یک سال گذشته است. یکی از نشانه‌های بهبود وضعیت اقتصادی جهان این است که فوربس، حد متوسط ثروت میلیاردرهای جهان را اکنون سه و نیم میلیارد دلار اعلام کرده که نشان دهنده نیم میلیارد دلار افزایش در مقایسه با یک سال قبل است.
همچنین به نظر می‌رسد ثروتمندان روسیه نیز بحران اقتصادی را پشت سر گذاشته‌اند. در فهرست اخیر مجله فوربس نام 62 میلیاردر روس نیز دیده می‌شود. تعداد میلیاردرهای روسیه در سال گذشته 27 نفر اعلام شده بود. نکته جالب توجه اینکه در سال 2009 بحران مالی جهانی سبب شد که نام 332 نفر از فهرست ثروتمندترین افراد جهان حذف شود. در انگلیس دوک وستمینستر با ثروتی معادل 12 میلیارد دلار همچنان لقب پولدارترین فرد انگلیسی را حفظ کرده است.
کاهش بحران مالی جهانی همچنین سبب شد که نام شهروندان 55 کشور جهان از جمله پاکستان و فنلاند برای اولین بار وارد فهرست میلیاردرهای جهان شود.
در فهرست سال 2010 مجله فوربس نام 234 میلیاردر آسیایی و 248 میلیاردر اروپایی دیده می‌شود. طبق فهرست این مجله در حال حاضر 60 میلیاردر در نیویورک، 50 میلیاردر در مسکو و 32 میلیاردر در لندن زندگی می‌کنند.
کوی نصر
میدان جمهوری
 جلفا